Възпитаниците на колежите осигуряват изключително висок процент потребители, пазаруващи онлайн – 98%, става ясно от проучването за онлайн рекламата през 2006 г. на компанията за подпомагане на професионалната реализация на високообразовани специалисти – Experience. Потребителите на възраст между 18-34 години, завършили колеж, осигуряват на търговския сектор 175 млрд. USD на година и онлайн търговците не могат да си позволят да останат безпристрастни към този факт, коментира онлайн изданието eMarketer.

В доклада необичайно високият процент на колежани, използващи Интернет за пазаруване, се обяснява донякъде с навика им да си служат с глобалната мрежа. Съвсем естествено е хора, които прекарват толкова време онлайн, да потърсят продуктите, които ги интересуват, да ги проучват, и да ги поръчат отново онлайн. От друга страна данните от проучването показват, че все пак може би по-решаващ не е времевият, а пространственият фактор. 27% от онлайн ориентираните колежани прекарват всъщност по-малко от 1 час в проучвания на продукти, а 80% не отделят повече от 2 часа за тази дейност, но все пак те знаят как да боравят с дигиталната мрежа и просто се възползват от удобствата, които тя им предлага, спестявайки си обиколките по универсалните магазини.

Разбира се, рекламите, които постоянно атакуват съзнанието им в Интернет оказват своето влияние. Повече от 50% от участвалите в проучването потребители заявяват, че са закупили продукт, повлияни от онлайн реклама, а 34% заявяват, че рекламата в Интернет е от решаващо значение за интереса им към определен продукт или услуга.

Почти половината анкетирани определят спонсорираните линкове като най-ефективен подход, 34% са потребителите, които биха се заинтересували от реклама, предлагаща съревнование или промоция, а профилираните въз основа на онлайн поведението на потребителя реклами са най-непривлекателни – едва 17%. Изглежда, че докато реклами, които препращат директно към теми, вълнуващи определен потребител, изострят неговия интерес, то прекалената персонализация на една реклама има обратен ефект.
.