Постоянно сме изложени на някакъв вид промоции: бързи кредити с нула процента лихва, изгодни кредитни карти, забавени плащания, удължени във времето лизинги и т.н. Къде тук се крият възможните ползи за потребителите, така че да не влизат в дълги взаимоотношения с кредитни, банкови и небанкови институции?

Преди да се навлезе навътре в материята, отговорът на зададения въпрос се крие първо във финансовата култура и дисциплина на потребителите. Тоест възможността той да прецени промоцията на базата собствените нужди и идеи конкретно насочени към дадена покупка или финансова операция.

Предимството на промоциите се състои в това, че когато е обвързана с конкретни продукти, тя може да намали цената на същите или да удължи плащането на задължението във времето, така че да не тежи толкова много на самите потребители. Например кредит с нула процента лихва се отпуска обикновено за първи клиент на дадена  компания за бързи заеми, в този смисъл, кредитоискателят се възползва от добрите условия за използване на малка сума пари, а кредитодателят печели клиент и възможност за бъдещи взаимоотношения.  

Има и други примери с кредитни карти, които осигуряват възможност за потребителите, но само когато са маркирани като Промоция. Самата оферта може да е кредитна карти с нулев процент, докато други такива са насочени за покупка  на стоки, и предлагат забавяне на плащането за няколко месеца. Когато например трябва да закупите продукт и такъв вид промоция е в сила, всъщност е възможно да се възползвате изцяло от нулевия процент и забавянето на плащането, за да заплатите  продукта на по-ниска цена.

Това не става обаче без много добро пресмятане и планиране на базата на предложените условия. Дори е редно да се каже, че за да извлече човек полза от такъв вид промоции има нужда от добра финансова дисциплина и познания, за да може да осъществи плана си за по-евтина покупка на нещо, което струва сериозна сума пари.