Защо е толкова важна регистрацията на търговската марка

Повечето от нас не стартират бизнеса с идеята да бъдат новия Бил Гейтс. А може би грешим?!

Човек никога не знае, а и не може да предугади, коя от неговите идеи ще се окаже свръх печеливша. Когато на следващ етап осъзнае, че е време да регистрира търговската си марка, може на практика да се окаже късно. Експертите в първото адвокатско дружество зад ъгъла биха могли да ви разкажат за доста неприятни примери в това отношение. Едва ли ще е нужно, за да ви убедят, че понякога защитата на фирмата си остава един от първостепенните ходове.

Лого на Apple
Промени върху логото на Apple през годините

Подценяването на търговската марка

В България подценяваме търговската марка, тъй като основно целим да спестим разходи за всичко излишно около започването и развиването на бизнеса. Отделно омаловажаваме въпроса, тъй като у нас забогателите частници се считат за изключение. Смятаме, че можем винаги да регистрираме марката на бранда си, не е нужно да прибързваме да го правим още в началото. Ако отправите подобно питане към опитни адвокати, те ще бъдат на противното мнение. Ще си кажете, за тях е лесно, просто да дадат препоръка, а за вас остава да инвестирате в реализацията й. Факт е, но дори не подозирате колко може да спестите,

ако един ден се окажете в ситуация да водите дела за своята марка и да удържите позициите си на пазара.

Колкото и малка да ви се струва страната ни, такива скандали не само, че не са рядкост, но и не минават безболезнено за собствениците, озовали се в правен спор от този род.

Най-бързият печели. Запомни го!

На конкуренцията никога не бива да се гледа наивно и с доверие. Ако вие не регистрирате марката си, друг може да го стори и впоследствие горчиво да съжалявате. Марката не е прищявка, нито необмислено разхищение на средства – напротив, тя е сигурност за бъдещето, предоставя нови възможности и е продаваема.

Няколко стотин лева днес са гаранция, че няма да изгубите хиляди левове за адвокати и съдебни дела някой ден.

Когато марката ти започне да продава вместо теб

Някои търговски марки са се превърнали в прозвище на самите продукти, както е с памперсите, нес кафето и други. Идентифицирането на бизнеса с бранда е показателно в случая и допълнително потвърждава значимостта на регистрацията.

Не пренебрегвайте юридическите консултации!

Когато решите да се заемете с валидирането на търговската си марка, обърнете се към специалист, защото има някои сходства и важни детайли за съобразяване, както и указания в закона, които вероятно не познавате достатъчно. Консултацията няма да навреди, може само да помогне с адекватни насоки в правилния момент.